Georgian News

Just another WordPress.com site

სამარშრუტო ტაქსები მალე ყვითელი ავტობუსების ბედს გაიზიარებენ

Posted by გვანცა ჩხეიძე on January 18, 2011

თბილისის საკრებულოს გადაწყვეტილებით ყვითელი ავტობუსების რიცხვმა საქართველოში იკლო, ბევრი მათგანი კი საერთოდ გაუქმდა. ამის მიზეზად, საკრებულო ასახელებს აქამდე მოქმედი ავტობუსების არარეალურ სიგრძეს, რაც იწვევდა ზარალს. თუმცა ხალხი აღშფოთებულია. მათ სატრანსპორტო ხარჯები გაუორმაგდათ და გაუსამმაგდათ. ასევე გაიზარდა ყვითელი ავტობუსების გადასახადიც, მგზავრს უკვე 50 თეთრის გადახდა უწევს.

როგორც ამბობენ, გადასახადი კიდევ მოიმატებს, სავარაუდოდ, მეტროთი და ავტობუსით მგზავრობა 80 თეთრი გახდება.
გამოკითხული მგზავრები ძალიან დიდ უკმაყოფილებას გამოხატავენ. მეტიც, მე არ მინახავს მგზავრი, რომელიც საკრებულოს ინიციატივას, ავტობუსების გაუქმების შესახებ, მისალმებოდეს. თბილისელი მასწავლებელი, სამი შვილის დედა, ნანი ფოფხაძე, ყველაფერს მთავრობის მხრიდან ბიუჯეტის შევსების სურვილს უკავშირებს.
ნანი ფოფხაძე: ,,მე და ჩემი ქმარი ყოველი თვის ბოლოს ფულს ისე ვანაწილებთ, რომ საჭმელშიც გვეყოს, კომუნალურ გადასახადებშიც და მგზავრობაშიც. დანაზოგს ვერასოდეს ვაკეთებთ, ვცდილობთ, როგორმე ვიმყოფინოთ. ძალიან შეწუხებული ვარ იმით, რაც ჩვენს ქალაქში ხდება, მგზავრობის საფასურში ორჯერ მეტის გადახდა მჭირდება, ვიდრე აქამდე. ჩემი შემოსავალი, ნამდვილად ვიცი,  ვერ გასწვდება ამდენს, მაგრამ სახლში რომ დავჯდე და არსად გავიდე ვერც საჭმლის ფულს ვიშოვნი. მერიამ ეს გადაწყვეტილება იმიტომ მიიღო, რომ წლის ბოლოა, ბიუჯეტში თანხები შემოაკლდათ, ახლა ამ თანხების დაფარვა სურთ და ამისთვის აქ არ ვართ უბრალო ხალხი? ჩვენზე ადვილი გასაყვლეფი ვინაა?”
საავტობუსო ხაზების შეკვეცა_შემცირების გადაწყვეტილების დადებით მხარეზე საუბრისას, ხელისუფლების წარმომადგენლები ამბობენ, რომ გაუქმებული ხაზებიდან დარჩენილი ავტობუსები სხვა ხაზებს დაამატეს და მოკლე მარშრუტებზე მოძრავი ავტობუსები ბევრად უფრო ნაკლები დროის შუალედით ივლიან, ვიდრე ეს აქამდე იყო, რაც მგზავრებს დროის ეკონომიას გაუკეთებს.

ხელისუფლების ეს არგუმენტები, ერთი შეხედვით ლოგიკურია, მაგრამ სატრანსპორტო დაგეგმარების სპეციალისტები აცხადებენ, რომ თბილისის ვიწრო გზები არ იძლევა იმის საშუალებას, რომ  ძალიან მოკლე დროის შუალედში მოძრავი ბევრი ავტობუსი ,,აიტანოს”.
სატრანსპორტო დაგეგმარების სპეციალისტი _ იური ბენდელიანი ამბობს: ,, ავტობუსები რაც ნაკლებ დროში ივლიან ეს მგაზავრობას ნამდვილად გააადვილებს, მაგრამ არავინ საუბრობს იმ დაკარგულ დროზე, რაც რამდენიმე ტრანსპორტის გამოცვლით იქნება გამოწვეული. მაგალითად, საავტობუსო რეფორმის შემდეგ გლდანიდან ორთაჭალაში მიმავალ მგზავრს 3-4 ტრანსპორტის გამოცვლა უწევს, როცა აქამდე მაქსიმუმ 2 ტრანსპორტი სჭირდებოდა”.
ლადო გიორგანაშვილი _ სტუდენტი: ,, ძალიან დიდ სიძნელეებს უკავშირდება ჩემი ყოველი დღე. ვცხოვრობ ვაშლიჯვარში, გამიუქმეს ორივე ავტობუსი, რაც უნივერსიტეტამდე მოდიოდა. თუ ადრე 20 წუთში უნივერსიტეტში ვიყავი, ახლა 1 საათი და მეტი მჭირდება მგზავრობისთვის, ამ ბოლო დროს ხშირად მიწევს დაგვიანება ლექციებზე, რის გამოც შენიშვნებსაც ვიღებ. ხელისუფლების წევრებისთვის შესაძლებელია არაფერს ნიშნავს მსგავსი საკითხები, მათ ხომ არც ავტობუსების რამდენიმეჯერმე გამოცვლა უწევთ, არც მათი ლოდინი და არც დიდი ლოდინის შემდეგ ჭყლეტვაში მოყოლა?! მთავრობას ხომ ხალხი არ ადარდებს.”
სამარშრუტო ტაქსები მალე ყვითელი ავტობუსების ბედს გაიზიარებენ, ისინი მერიის დაქვემდებარებაში იქნებიან, კერძო მანქანები მხოლოდ შემოწმების გავლის შემდეგ იმოძრავებენ ქალაქში.

საზღვარგარეთიდან მთავრობას ახალი სამარშრუტო ტაქსები ჩამოჰყავს და მომუშავე მძღოლების მხოლოდ 15-20% დასაქმდება.
დატოვებენ  მხოლოდ იმ მძღოლებს, რომლებმაც ჭკუა იხმარეს და ახალი მარშრუტები იყიდეს. დანარჩენები კი უმუშევრობისთვის არიან განწირულნი. სავალალო მდგომარეობაა.

 

სურათები გამოყენებულია http://www.google.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: